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1  BattleGroup42 - Public Discussion / German Corner / Wo ist nochwas los in der BF 1942 Mod Welt? am: Juni 20, 2017, 23:16:55


Zwei Jahre nach der letzten Server ├ťbersicht wollten wir euch heute in 2017 eine neue Liste spendieren. Diese soll es einfacher machen sich f├╝r einen Server zu entscheiden, zu testen oder zu spielen. Passend dazu haben wir die w├Âchentlich Veranschlagten Termine beigef├╝gt, welche ihr euch in euren Kalender oder Note Eintragen k├Ânnt. Jeder Mann/Frau z├Ąhlt bei den Servern, deshalb bitten wir euch dabei zu sein. Kreative Modder, wie z.B. Cicero, bbfplayer, SargeSurfat, Kampfsau, Nanntekottai, GoodDayToDie, Professor Smith, Apache Thunder, Swaffy, jdoylesapp uvm....  lassen f├╝r uns Ihrer Phantasie in Sachen Spielewelten freien lauf, um den Spiele Spass in der Battlefield 1942 Welt stetig zu verbessern oder mit neuen Inhalten oder Ideen zu f├╝ttern und zu erg├Ąnzen. F├╝r viele dieser Mods laufen Server auf denen man spielen kann. Mit Eurer Neugierde und Eurer Aktivit├Ąt unterst├╝tzt ihr die Modder, Communities und Server Hoster und haltet diese Spielewelten und Projekte am Leben!









Desert Combat 0.7 (Conquest) wird auf den Legend├Ąren Servern Badewiese, BF-Game, bf.maxnet.ua, EA 117 gespielt. Diese erfreuen sich abendlich immernoch aktueller beliebtheit.



Forgotten Hope 0.7 (Conquest) wird jeden Abend gespielt und besitzt einen Stamm von Spielern. An manchen Tagen in der Woche werden Mappacks gespielt, welche man sich einmalig Downloaden sollte, um regelm├Ą├čg dabei  zu sein. K├╝rzlich erschien ein neues Mappackmit f├╝nf neuen Stalingrad Maps, welche an der Ostfront spielen. Bei Nachfrage k├Ânnen diese neuen Maps von den Anwesenden -=PFC=-  Administratoren f├╝r Euch zum spielen als Karte gesetzt werden.



Die Japanische Schwester Mod FHSW 0.61 (Conquest), erfreut sich ebenfalls eines Stamm Publikums und wird fast jeden Abend gespielt, hier kam in den letzten Monaten reichlich neuer Inhalt, den es gilt zu entdecken.



Battlegroup42 RC3 (COOP) (2017), ein zum gr├Â├čten Teil deutsches WW2 Projekt. Hat seine Events Mittwoch und Sonntag um 20 Uhr. Aber auch hier k├Ânnt Ihr abends und Nachts mal auf dem Server vorbei schauen. Es kommt immer mal der eine oder andere Spieler dazu. Battlegroup 42 gl├Ąnzt mit jeder Menge neuen Inhalt f├╝r Euch, den es zu entdecken gibt.



Aufgepasst, der =Vu= Server l├Ąuft auf der alten Battlgroup42 1.8beta (2012) Version.



Battlefield 1918 v3.1 (COOP/Conquest) Fans der WW1 Mod aufgepasst, hier wird ein neues v3.2 Patch kommen, welches alle Fans mit reichlich neuem Inhalt versorgen wird. Thema werden die Balkan L├Ąnder sein, soviel sei schonmal verraten. Battlefield 1918 wird t├Ąglich mittags, bevorzugt ab 16-21 Uhr gespielt. Die Historisch Korrekte Zeit, an dem Battlefield 1918 immer gespielt wurde, ist Sonntags um 19:18 Uhr. Mit der  BWT| Badewiese hat die Mod einen starken Partner, der sie unterst├╝tzt.



Eve of Destruction 2.51 (COOP) Vietnam Fans sollten sich abends dazu schalten, um dabei zu sein. Der Entwickler Lotte hat ein tolle Mod hingezaubert, die ├╝ber all die Jahre nichts von ihrem Charme eingeb├╝├čt hat. Das ist ├╝brigens die einzige Mod in der es weiblichen Soldaten gibt. Dank der bezaubernden Josefine wurde es m├Âglich dem EoD Classic Final Release beizuf├╝gen.



Interstate 82 v1.81 (Conquest) die Parcour und geschicklichkeits Mod im 80er Jahre Serien Styl wird bevorzugt Nachts ab 00 Uhr gespielt, da die meisten Spieler aus Nord und S├╝damerika entspringen.



Silent Heroes 1.2 (Conquest/COOP) f├╝r die Mod solltet Ihr Euch den Dienstag jede Woche im Kalender rot anstreichen. Die SH Events finden immer Dienstags ab 20 Uhr statt, trotzdem ist der Server f├╝r Euch rund um die Uhr erreichbar.



Galactic Conquest v8.1(Conquest) die Mod ist ein muss f├╝r alle Star Wars und Zukunft Shooter Fans. R2D2 und die Truppen von Darth Vader erwarten euch schon auf dem Server. Die Fangemeinde hat k├╝rzlich offiziell Samstag 17 Uhr als Zock Termin angegeben. Zudem wurde ein Custom Map Event Angek├╝ndigt, dessen Termin bald bekannt werden soll. Unser Tip, schaut nicht nur Samstags auf dem Server rein, sondern kommt rein wenn ihr Zeit habt. Wir haben die Erfahrung gemacht, wenn wir als erste auf den Server waren, kamen kurze Zeit sp├Ąter weitere Spieler, die sich uns anschlossen. Letztes Jahr erschien seperat die v0.96a (COOP) Version der Mod.



Battlefield 1942 Secret Weapons und Road to Rome, kurz x-pack 1+2. Wer zu faul ist sich eine der Mods zu laden, kann mal bei dem Server vorbeischauen. Schon die Add Ons zu Battlefield 1942 bieten ein kleines Mass an Abwechslung f├╝r euch.

Viele weitere Server sind Online und freuen sich auf euren Besuch. Empfiehlt sie bitte weiter und teilt die Information in eurer Community bitte weiter.

Wenn Euch eine der heute kurz vorgestellten Battlefield 1942 Mods gef├Ąllt, interessiert oder Ihr mal eine davon antesten wollt?

Dann bekommt ihr diese hier:
KLICK HIER
2  Trenchfoot Tavern / Off Topic / Re: Gamefront is closing down. am: Mai 31, 2017, 16:59:23
These are very old files. I guess new files will not be added anymore. I see gamefront as somekind of an archive, most of the stuff there is ancient.

Gamefront is back in buissness. You can upload Files again. It goes together with MODDB.com. Forum is the same and works together. Both adrress available. gamefront.online and gamefront.com

Auch die Franz├Âsische Community ist zur├╝ck: somua.com
3  Trenchfoot Tavern / Tech Talk / Re: Looking for contact with the battlegroup42 devs. am: Mai 31, 2017, 16:43:35
Allgemeines zum Historischen Thema der Mod:

Neulich sprach ich mit einem russischen Spieler auf der (Pindus Map), der sich in Sachen WW2 Ostfront auskennt und Battlegroup42 spielt.

- Er sagte das die PPsh-41 1939 nicht in Gebrauch war. Die kam erst sp├Ąter.

- Die russen hatten in dieser Zeit auch keine Panzerfaust, sondern eher eine AT Gun PTRO und/oder PTRS, so eine wie bei "FinnWars" zu finden ist.

- Der Rote Stern (der Russen) auf den Panzern hatte damals keine Goldene umrandung. Es war lediglich ein kleiner Roter Stern auf das Fahrzeug geklebt.

Bug auf "Operation Overloon" gefunden:


- C2 wenn ich auf der Br├╝cke mit einem Panzer stehe, rechtsseitlich mit kleiner L├╝cke und dann aussteige, falle ich in ein Loch und sterbe. Ich glitche also irgendwie in die Br├╝cke und die bringt mich dann um.

- Da ist eine Panzerfaust, die hat zwar eine R├╝ckstoss animation beim abschuss, aber vorne sieht man keinen effekt, weder schweif, noch ausstoss noch geschoss. Ist einer der neuen grossen. Checkt das mal bitte. Wenn ich den Namen dieser finde, trage ich ihn nach. Unter Panzerfaust bei wiki bg42 konnte ich nichts finden. Ausser die "Panzerschreck", die kommt dem Modell wo ich meine am n├Ąchsten. Dann wisst ihr bestimmt schon welches ich meine? Denn die kleinen PZ 30/60 fallen raus, denn die meine ich schonmnal nicht.

Sorry aber auf englisch kommt nur Quatsch raus. Muss das schon euch vern├╝nftig mitteilen. Und das geht am besten in der jeweiligen Muttersprache.;-)
4  BattleGroup42 - Public Discussion / German Corner / Re: BG42-Server kompatibel mit Origin-Nutzern? am: Mai 31, 2017, 16:33:05
Wann spielt ihr denn immer? Immer wenn ich schaue ist der Server leer? Traurig

Momentan Nachmittags 16 Uhr. Da sind immer 2 Russen drauf, manchmal auch mehr. Bei denen ist es eine Stunde fr├╝her als in Deutschland.
W├╝rde dir eine andere Version, als Origin empfehlen. Konnte durch Origin manche Mods nicht mehr zocken. Au├čerdem hasse ich es Zusatz Programme starten zu m├╝ssen, um meine Lieblingsspiele spielen zu k├Ânnen. Finde das ein unding.
5  Trenchfoot Tavern / Tech Talk / Re: Looking for contact with the battlegroup42 devs. am: Februar 07, 2017, 17:02:24
Hi Surfat, besteht interesse an Ostfront Material des Krieges usw? Vor dem letzten Offieziellen Release von Battlefield 1918 standet ihr mit dem Team im rgeen Austausch, was Material betrifft.  Wie ihr vielleicht mitbekommen habt, schlossen sich wieder ein paar vom alten Team mit neuen zusammen, um ein Ostfront Patch 3.2 zu Produzieren. Es gibt f├╝r FH noch unver├Âffentlichtes WW2 Material, inklusive Spielbare neue Balkan L├Ąnder. Wenn ihr interesse daran habt, dann setzt euch bitte mal mit dem Ex [LoTW] heute [BF1918] Regulator zusammen. Kontakt, wenn ihr sonst keine M├Âglichkeit habt, den gibt es hier: http://www.moddb.com/members/bf1918cicero

BF 1918 3.2 Patch Projekt:
http://www.moddb.com/mods/battlefield-1918
6  Trenchfoot Tavern / Recruiting / Forgotten Hope: -=PFC=- Stalingrad Event 4.Feb 2017 am: Februar 01, 2017, 00:48:26
 


Soon its February, the second month in the year. The Pixel-Fighter Community presents the first public Forgotten Hope Event in 2017 for you the community! Be one of the part, tell your friends or take a look inside oldschool gaming at best! Make the Saturday and the year 2017 together successfull for the community.

Our Event calls....

 



New Maps made by the great -=PFC=- Kampfsau!


Single Map Download:


http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/pfc-maps/pitomnik.rar
 
http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/pfc-maps/the_sixth_army.rar
 
http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/pfc-maps/somewhere_in_stalingrad.rar
 
http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/pfc-maps/Stalin_Line-1941.rar
 
http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/pfc-maps/StalingradWinter.rar

extract the maps in your FH level folder, for example:


C://Program Files (x86)/EA GAMES/Battlefield 1942/Mods/FH/Archives/bf1942/levels

1.) As a new player got the Battlefield 1942 as basic game: Download

2.) Forgotten Hope 0.7 full Windows 7/8/10 support only one installer:  Download


Pimp up your good old FH 0.7 Mod with a new Interface Menu, bloody screen effect or Sound and Texture Pack for a more WW2 realism experience!


3.) Forgotten Hope 0.7 (optional) new Fan Interface FHC 3b2: Download

3.) BLOODY SCREEN + LOW HP:  Download

 Installation: Battlefield 1942/Mods/FH/Archives/ (paste menu_001.rfa here)

3.) Forgotten Hope 0.7 - Famous Bratwurst ÔÖź + Texture Patch "22.Sep 2015": Download


Additional Maps for the Mappack Events:


3a.) PFC Custom Maps: http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/PFC-MAPS/

3b.) Filefront Custom Maps: http://ftp://85.214.226.169/Mappacks/Filefront-Maps/



STALINGRAD EVENT

Date: 04.02.2017

Start: 19gmt+1

New Maps what we play (made by -=PFC=- Kampfsau):

Somewhere in Stalingrad
Stalin Line 1941
Pitomink
6th army

The Download for the maps will comming here soon after its public....

You are welcome to make the difference...

Don't forget: Tell your friends, invite it at all!





Source: Pixel-Fighter.com & dw.com
7  Trenchfoot Tavern / Recruiting / Interstate 82: 24/7 Valentines Event 2017 am: Februar 01, 2017, 00:46:45


Again a month has gone by already. The shortest month February of  2017 is already running. Today is a good day for you because you get an invite from the is82.com Community for the second Interstate 82 event in 2017. At the event the entertainment revolves around the lonely Valentine's Day heart of this world. But all the others are to be invited in. Long speech short.


Let's go Saturday, the 11.02.2017 from 00 hours CET.


And at the end is when you want it. All what established Battlefield 1942 players or new players which universe would like to learn the game and the mod need can be found at the end of the article to be here.



Schon ist wieder ein Monat vergangen. Der k├╝rzeste Monat Februar des neuen Jahres l├Ąuft bereits. Deshalb ist heute ein guter Tag euch im Namen der is82.com Community zum zweiten Interstate Event 2017 einzuladen. Bei dem event dreht sich alles um die Unterhaltung der einsamen Valentinstags Herzen dieser Welt. Aber auch alle anderen sind herzlich eingeladen dabei zu sein. Lange rede kurzer Sinn hier sind die Fakten...


    Los geht es Samstag, den 11.02.2017 ab 00 Uhr CET.

    Server Name: is82.com

    Server Address: 158.69.59.75   Port: 14567


Und Ende ist wann ihr es wollt. Alles was etablierte Battlefield 1942 Spieler oder neue Spieler die das Spiel und das Mod Universum gerne kennenlernen w├╝rden brauchen findet ihr am Ende des Artikels um dabei zu sein.

1.) The Basic for new interested players:  Download


2.) Interstate 82 Mod (for this people what have the basic): Download


3.) Interstate 82 Mappack: Download

No broken hearts this valentines days! powered by GoodDayToDie


Source is82.com
8  Trenchfoot Tavern / Recruiting / BF 1918 v3.2: Impressions from Serbia and Galicia am: Februar 01, 2017, 00:43:55
 


Welcome to another update on the upcoming 3.2 patch of Battlefield 1918, this time also with some pictures! First of all, we would like to thank for the valuable and encouraging feedback received after the anouncement to revive the mod development.

As already noted, the focus of 3.2 will be on the balkan theatre as well as to enrich the Eastern front. For both settings, we want to share a few impressions.

First, let's start with the desparate struggle of the litte Serbian Army to withstand the - seemingly - mighty millitary machine of the multi-etnic Austro-Hungarian empire. As this conflict was the initiation of the Great War, it deserves some spotlight: After the assasination of the Austrian-Hungarian Archduke Franz Ferdinand, the Austro-Hungarian (hereafter: KuK) attack against Serbia was believed to be a rather short and easy campaign. However, soon this turned out to be not the case. The first invasion in August 1914 was held back by the Serbian forces with the Battles around Cer and Drina, which was already a blamage for the proude KuK forces.

Another attempt in November 1914 seemed to see greater success, and the Serbian troops had to withdraw towards the hinterland and evacuate the capital city of Belgrade. They set up a defence line in the area of the Kolubara River and once they realized how overstretched the KuK lines were, they launched a massive and surprising counter-attack which again pushed the enemy outside of Serbian territory; Belgrade was retaken. This was such a debacle for KuK forces that no enemy soldier would enter Serbia again for almost one year, while both KuK and Germans had to focus on the Russian advance in Galicia.

In our map that deals with the Battle of Kolubara, Serbian forces set up improvised and rather weak defence positions - a small trench system and a few wooden structures - around a small farmer village at the Kolubara River. Backed up by light artillery from the hill on the other side of the river, they need to hold back KuK forces that assault these positions with strong forces from three directions.





 


 


 



Our next map presentation deals with the Siege of Przemysl on the Eastern front. While this theatre in general was characterized by mobile warfare, this battle saw some elements of a static trench fight: The initial push of the Imperial Russian Army in the summer of 1914 was putting KuK under big pressure and they had to give up big deals of their province Galicia. In September, the KuK fortress city of Przemysl (in today's Poland) was surrounded by Russian troops. Fierce fighting took place in the following weeks and after huge losses, the Russians were just able to conquer the city in March 1915. However, after the German breakthrough at Gorlice-Tarnow and the subsequent Russian retreat from Galicia, the town became Austrian again in the summer of 1915.

Our map shows a small and outdated fort which is part of the fortress system around the town of Przemysl. Russian forces need to overcome the KuK trench systems in order to conquer the fort - be ready for intense close-quarter combats!


 


 


 


 


If do you want to meet in battlefield 1918, then you can download the current version. Until the release of 3.2, which will take a little time.


Battlefield 1918 3.1 (3 Parts):  Download  oder Download


 We hope you enjoyed this news; stay tuned!


Author: [BF1918] Cicero


Source: moddb.com

9  Trenchfoot Tavern / Recruiting / Battlefield 1918: XMas 2017 jetzt f├╝r 3.1 erschienen! am: Februar 01, 2017, 00:42:44


Wir sind schon bereits 4 Wochen im neuen Jahr angekommen, doch die positiven Nachrichten aus der Battlefield 1942 Welt rei├čen nicht ab. Die Weihnachtsfeiertage gingen zwar vor ein paar Wochen bereits zuende, jedoch arbeiteten flei├čige, treue russische 1.Weltkrieg Offiziere und Gener├Ąle, dessen Resultat folgte schlie├člich eine ├ťberarbeitung der alten XMas 2006 und 2008 Mods. Diese waren leider nicht mit der aktuellen Battlefield 1918 3.1 Version Kompatibel, was nun aber behoben sei. In unserer heutigen News testeten wir die f├╝nf enthaltenen Maps, der XMas 2017 Mod und die Mod lief wie erwartet stabil, ohne abst├╝rze. Unsere Systemeinstellung f├╝r diesem Test war Windows 7. Die XMas 2017 Mod sollte aber auch mit Windows 8 und Windows 10 problemlos funktionieren.

Unsere russischen Freunde aus der vk1918.com (soziales Netzwerk wie Facebook) Community luden bereits zu einer Schneeballschlacht ein. Leider verpassten wir es, euch ├╝ber den Termin des Schlittenrennens zum 14.Januar ab 18 Uhr zu informieren. Dennoch k├Ânnen wir uns ├╝ber eine Kompatibele XMas 2017 Mod freuen, die zusammen mit dem besten 1.Weltkrieg Shooter Nummer Eins Battlefield 1918 v3.1 jede Menge Schneeball und Schlitten Spass zu der kalten Winterzeit bieten sollte.



Wir stellen euch jeweils zwei Download Mirrors zur Verf├╝gung:


Battlefield 1918 3.1 (3 Parts):  Download  oder Download


XMas 2017: Download oder Download



Wer Lust auf TeamSpeak hat, kann uns auf den Server Folgen: TS 3 Viewer

Hier ein paar Map Screenshots:









Rambo Dondell

Secret: In der mitte ist ein Schutthaufen, in der eine Schaufel steckt. Dr├╝ckt (E) um diese position zu besetzen, danach k├Ânnt ihr mit den (Pfeiltasten Hoch-Runter) die Startrampe ├Âffnen.




 
















Zum Ende unserer heutigen Battlefield 1918 XMas News sitzen wir auf unserem 2 Sitzer Schlitten  und sehen Licht am Ende des Eis Tunnels.


Source: vk.com + moddb.com
10  Trenchfoot Tavern / Recruiting / Battlefield 1942: SuperDC v2.10 Release am: Februar 01, 2017, 00:41:32



It's rainy november rain and dark grey clouds outside the middle european windows, but now we have a fresh delivered sunlight news for modern warfare fans. After six month in development work progress SuperDC v2.10 to get a full update and we celebrate it. Already four weeks ago we present you the announcement to the SuperDC v2.10 update. Now it is so far. The new Version is Release and able to Download. And we think the Server  is now switch to the new update. But for the moment we havent sighted. Keep the eyes open at your Gamespy Browser. Best time 3pm -8pm CET Berlin time.

Discuss and contact: click here


Information:

-edited effects

China
-mig142 with napalm rockets
-mi8 with napalm bomb
-rg6 with Phosphorus grenade

russia
-SU34
-TU22M
-Mig31
-Gaz3937
-9P139


usa
-SR71

iraq, mei,isis,mec

-new molotov
-TO-55
-T55A
-Boraq
-zsu


Command kit:
-now 2 types for different size levels simple (with command center only) and heavy (+ radar tower and nuke bunker)
- command centre has 2 types of uav: 1 with engine of slow plane and rocket weapon , 2 like satelite in bf2 has arti support(snakeys removed)
- radar tower has 1 weapon for now- guided tomohawk
- nuke bunker has 1 weapon-nuke launching uav.

All objects in command kit spawm just once and can be destroyed.

Squad Leader kits:
-ladder removed
-spawmpoint creator added



SNIPER ELITE kits
New type of kits. For some reason trying to add bomber support cases crash problem.So i have to remove it for now.
Kit has for each team ladder, pistol, main rifle, grenade, arti support (from general kit), and ammo bag (for additional ammo).



 SuperDC v2.1 (requesting Desert Combat 0.7 to Play): Download


t1/t2 kits have a protection against another team.


Be a part of the European Forces you like:



Have fun in the air as US or russian for example:



 

In this kits you will find the special kits to do something crazy things, you have never seen before:

 

This Gepard AA Gun get your enemy down from the air:

 

Russian double support:



A silent village, before the war is rollin on:



The men with the mask:



Smoke and effect view:



Chinese troops on the move:



View the new extra time burn effects:



Alone Iraq tank in the town sighted, get your seats:



Your MG comrade in the tank doing a great job:



You need a ladder? Put it there you need to be a sniper or creat a MG Nest by kit:



Turkmen troops smoke:



Russian Airbase waiting for the order to start:



This black one on the left is two times bigger than the both grey one on the right side:



Guess what the map is in modern warfare style:



Second chance to guess what the map is:



Did you know what the name of the map is:



Tune in the game and find it out:




You can check it opening ini file in superdc folder.

game.setCustomGameName SuperDC
game.addModPath Mods/SuperDC/ only one sdc
game.addModPath Mods/DesertCombat/
game.addModPath Mods/BF1942/
game.customGameFlushArchives 0
game.setCustomGameVersion 2.1


Some information about sides:

-BRITISH SAS
-CHECHEN REBELS
-CHINA ARMY
-EU FRANCE
-EU GERMANY
-ISIS
-IRAQ ARMY
-MEC ARMY
-MEI
-RUSSIAN ALFA TEAM
-RUSSIAN SPETSNAZ
-RUSSIAN VDV
-SERBIAN ARMY (NOT ACTIVE IN VERSION 2.1 IT NEEDS MORE EDITE)
-US MERCINARIES
-USA ARMY
-USA SEALS

Let us to kick the enemy in the ass, for this aim the bots keep your neck free.;-)

Source: battlefieldsingleplayer.com
11  Trenchfoot Tavern / Recruiting / Battlefield 1942 Mod News 2017 am: Februar 01, 2017, 00:40:07


After the Release at 10th October the Community have found some Bugs in the Battlegroup42 RC3 Mod. Since the time the Battlegroup42 devs fixed the errors as good as they can. Twenty days after the first Patch (Patch 1) is Released. Now the community collect more errors to make this RC3 update successful.


You wanna be a part of the playing and testing community?

Battlegroup42 42 RC3 + Patch 1: Download

You want to support or just want to learn more about Battlegroup42 to know?

Come to the Battlegroup42 wiki: here


RC3 bug report no. 2
Small update on the reported bugs: The faulty projectile on the Bf110 G-2/R4 and Ju-87G has been fixed. Several floating objects on Montherme and Operation Shingle have been fixed. The almost unusable stationary Hotchkiss machine gun has been re-coded. On Snowy Park, the Germans now have a Flamethrower class as well. Ticket bleed on Operation Citadel has been fixed, it now requires 4 out of 6 CPs to be captured by the same team in order to start ticket bleed for the other team. The missing propeller spinner on the J2M2 has been added. The M3 Satan no longer damages itself while using the flamethrower. There were a few other bugfixes as well.
Just a reminder on bug reports: Please be as precisely as possible, always name the exact name of the map, the game mode (like Conquest, Coop, Objective etc.), if you played online/on a LAN or offline. Same goes for vehicles, planes, ships, small firearms etc., please always include as much information as possible.
We still have to take a look into a land mine related problem, which was reported to cause crashes, but my testing so far didn't show any kind of problems.
Oh, and one other thing: Please make SURE to check all hashes of the files you downloaded, if even ONE of the files is damaged, the game/mod WILL cause problems and crashes that have nothing to do with the mod, but are solely the result of damaged files.

Note on extremely low "splash" damage in RC3
I think that many of you that are testing RC3 right now, have noticed that hand grenades are almost useless, as well as bombs and other weapons that cause splash damage (damage caused by shards and splinters from the explosion). In my rework of the damage system, i coded the splash damage according to the direct damage (when a bullet hits infantry, for example), but forgot that the splash damage in Bf42 is somewhat strange. In fact, it has to be coded with much higher values than the direct damage. Example: The soldiers in BG42 have 30 hitpoints, which means that every DIRECT hit with a grenade, bullet etc. that causes more than 30 HP damage will kill you, except you are too far away (just like in real life). If you code splash damage the same way, you're in for a big surprise. The same values cause much less damage, so they have to be set much higher to be effective.
In older builds of BG42, the splash damage was set too high for many weapons, causing ridiculous damage (remember destroying several vehicles at once with one tiny bomb ?). For RC3, i wanted to reduce this damage to more realistic values, but completely forgot about those values, which resulted in almost useless hand grenades, far too low splash damage for bombs etc.
So it's definitely my fault, i screwed that up. But i'm already working on fixing those values, and they will be implemented in the first patch for RC3. I hope you can forgive me this stupid mistake
RC3 bug report no. 3
The splash damage has been increased, hand grenades and other weapons with splash damage now cause more damage. The mobile M5 AT gun was fixed and can now be used again. The Russian M1939 AA gun has been fixed and can be destroyed, its gunner be killed. Several faulty spawns like stationary AT guns and machine guns being placed too low or floating in the air have been fixed.


RC3 bug report no. 4
While checking/fixing the reported bugs, i found a serious code bug in one of the objects supplying ammo to infantry. It lacked one line of code, and one line was faulty. I'll check all objects with ammo/health supply depots to make sure they're ok.
The Coop mode for 4005-willemsbrug was removed for the upcoming patch. It shouldn't have been in there in the first place, because it's still work in progress. My apologies
First person view of the P-40 Kittyhawk/Tomahawk has been fixed as well, the red cross is now centered correctly.

RC3 bug report no. 5
Found another serious AI bug in one of the new additions (Swordfish). Bug has been fixed.
UPDATE: Swordfish spawn on Attacker class carriers fixed

RC3 bug report no. 6
- fixed faulty rudder on Mosquito and Swordfish
- improved Swordfish flight physics
- reworked the suspension mesh on RAM Kangaroo
- fixed the faulty plane spawns on Taiho carrier
- fixed the no cockpit 1P view on some planes
- reworked mantlet and gunbarrel for Jagdpanther
- reworked soldier spawns in Coop mode on 4307-114_to_messina
- fixed ticket bleed on 4504-royan_outskirts

RC3 bug report no. 7
another small update on the ongoing bug hunt:
- added missing crosshair to Swordfish rear gunner
- lowered two sandbags on 4503-paderborn to allow proper aiming and firing of PaK 40
- removed the overheating of Oerlikon 20mm guns (similar guns don't have overheating at all)
- changed the firing rate and ammo amount of 20mm guns of Bf 109 F-4
- removed the centerline "Motorkanone" from Bf 109 E-3
- replaced the FlaK 38 on the Hilfskreuzer with a FlaK C/30
- changed ammo amount of FlaK C/30 to 20 rounds per magazine
Unlike mentioned earlier, the patch release will not be this week, i'd rather wait for more bug reports coming in to make sure that the most serious bugs are ironed out. Non-critical bugs like slightly floating trees or other statics can be adressed for the full release, so don't expect all of them for the patch.
RC3 bug report no. 8
- fixed bombs on G4M Betty (no longer destroys itself)
- removed faulty camouflage net on 4504-uelzen
- fixed 1P view on KhT 130 tank
- added missing glass on IL-4 fuselage and turret

RC3 bug report no. 9 (after Patch 1) (7th november)
- added missing winter texture for 2cm Flakvierling
- added crosshairs to B-17 waist gunners
- fixed 1P view of M11-39 turret
- reworked Coop and pathmaps on 4104-adria_annexion
- fixed position of stationary mgs on 4406-fox_green
- created collision mesh for the tunnel on 4011-kalamas_line
- reworked Coop and pathmaps on 4011-kalamas_line
- reworked Coop soldier spawns on 4312-ortona
note: Due to the amount of fixes, added meshes and textures, there won't be another patch for RC3. All the reworked content and bug fixes will be in the next full build.


If do you (the community) find some more bugs, please let us to know?
Yet the chance that the error will be corrected.

The Bug Report is made by Sarge31FR on the offical Battlegroup42 Facebook Group.





12  BattleGroup42 - Public Discussion / BattleGroup42 / Re: Official BattleGroup42 Final RC3 bug reporting topic am: Dezember 22, 2016, 20:52:39
Bin nach dem Minenlegen das zweite mal mit paar sekunden unterschied nach dem ablegen der Minen komplett auf der Map PRIMAVERA auf der ACHSENSEITE aus dem Spiel auf den Desktop geflogen.
Ohne dass ein Fehler mir angezeigt wird oder eine Spur. Das sieht dann so aus, als ob ich das Spiel nicht gestartet h├Ątte und somit nicht im Spiel war.

Ist es normal das die Granaten gegen gepanzerte bewaffnete Trucks nichts ausrichten? Selbst wenn die gepanzerten Trucks brennen, bringen die Granaten nichts.
13  BattleGroup42 - Public Discussion / BattleGroup42 / Re: Model that needed fixing am: Oktober 09, 2016, 00:55:32
Yeah Laux. Who is this Wrath of God?  Why him and not us?  Grinsend

I ask me, what i am? =)
14  BattleGroup42 - Public Discussion / BattleGroup42 / Re: Model that needed fixing am: Oktober 07, 2016, 16:46:33
What model do you mean and what is wrong with it?

Er meinte das Model, basierend auf den EIntrag in den sozialen Netzwerken von dir hier:

Zitat
RC3 release delayed

Hi guys :-)
sorry for bringing this up, but the release of RC3 will be delayed for a while. During testing, we've found a problem with one of our models which needs to be fixed. I've tried it myself, but couldn't fix it. Right now i'm waiting for our team member RuppDee to take a look at it, and i hope that he can fix it. After all, his knowledge of 3D models is a lot greater than mine.
Once the model is fixed, i can finally build the new client/server files. During testing of RC3 we also found some other bugs which have already been fixed. I hope that we can release RC3 soon, not only because you guys are waiting for it, but also because i really need a breather after months of hard work on the mod :-)

Best regards,
Sarge31FR
Coder-in-Chief

Warum bekommt der Spieler "Zorngottes" schon die BG42 FRC3 und ich muss noch warten?
15  BattleGroup42 - Public Discussion / German Corner / Re: Bin dann mal weg..... am: Oktober 03, 2016, 11:34:50
I will support you good as i can buddies. Smiley
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